www.geoloog.net

Home Hoofdpagina forum Geologie Forum

Mededelingen:
Welkom op het forum van www.FOSSIEL.net ! Bezoekers die berichten op het forum willen zetten, moeten zich eerst gratis registreren !

Leden Poll: Hoe ben je op geoloog.net gekomen?

(58%) Via www.fossiel.net

(34%) Via Google

(6%) Op een andere manier

Gestemd: 414  |  >> Discussie  |  >> Poll Archief

Niet ingelogd?    Wachtwoord vergeten?
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:  

Hoofdpagina Forum Geologie Algemeen Onderwater landschap Iers meer.
Nieuwe Discussie Plaats Antwoord
Schrijver Bericht
opa81

Junior Lid

Bekijk Profiel
icon Onderwater landschap Iers meer.

Ik ben verleden week terug gekomen van een vistrip naar een groot Iers meer. D.m.v. de dieptemeter die ik gebruik kan ik de diepte van het meer en de gps coordinaten opslaan op een geheugenkaart die ik dan met behulp van speciale software kan omzetten in een zeer fraaie onderwaterkaart.

Bijgevoegde afbeelding is van de bodem van het meer. De geul is ongeveer 650 bij 200 meter. De lichte kleuren zijn de ondiepe delen de de donker blauwe kleuren zijn de diepe delen met een maximale diepte van 15 meter. Graag zou ik eens van een geoloog willen horen wat hij te zeggen heeft over de struktuur van de bodem.

Andre

25-10-2009 om 23:40 | Bericht bijvoegen in Antwoord
Duys

Senior Lid

Bekijk Profiel
icon Re: Onderwater landschap Iers meer.

quote:
opa81 schreef:
Ik ben verleden week terug gekomen van een vistrip naar een groot Iers meer. D.m.v. de dieptemeter die ik gebruik kan ik de diepte van het meer en de gps coordinaten opslaan op een geheugenkaart die ik dan met behulp van speciale software kan omzetten in een zeer fraaie onderwaterkaart.

Bijgevoegde afbeelding is van de bodem van het meer. De geul is ongeveer 650 bij 200 meter. De lichte kleuren zijn de ondiepe delen de de donker blauwe kleuren zijn de diepe delen met een maximale diepte van 15 meter. Graag zou ik eens van een geoloog willen horen wat hij te zeggen heeft over de struktuur van de bodem.

Andre

Aan Opa81,
Ik ben geen geoloog, maar ik dacht te herinneren, dat de meren in England, Schotland, uitgesneden zijn door Gletsjers, later opgevuld met water.
Duys
27-11-2009 om 20:03 | Bericht bijvoegen in Antwoord
Hoofdpagina Forum Geologie Algemeen Onderwater landschap Iers meer.
Nieuwe Discussie Plaats Antwoord

Niet ingelogd? Gebruikersnaam: Wachtwoord: Wachtwoord vergeten?

© webmaster@geoloog.net