Donny
Senior Lid Geregistreerd: 10-04-2009 Berichten: 214
|
Hulp nodig bij determinatie van werktuig en mogelijke beren nagel.

Hoi mensen, vandaag (26-07-10) weer wezen zoeken op H.v.H. strand. Na dagen alleen maar bot vragmentjes te hebben gevonden, had ik vandaag eindelijk weer eens wat geluk.
Zo heb ik weer eens een boodschappen tas tot de nok toe kunnen vullen met botmateriaal. Zo had ik naast de diverse vragmenten ook diverse complete voetbeentjes gevonden, van onderandere mammoet en neushoorn.
Daarnaast had ik nog de 3 stukken gevonden die je op de foto ziet.
Hierbij heb ik jullie hulp een beetje nodig.
-Het langwerpige stuk is een menselijk werktuig, ik dacht aan een soort priem ofzo.
Wat denken jullie?
-Het botje is een vogel botje, maar van welke vogel is het?
-Het gekromde puntige stuk, is volgens mij een stuk van een beren nagel. Het stuk is ook aardig versteend. Wat ik vreemd vind is dat dit soort stukken normaal niet fossiliseren.Ik denk dat het een beren nagel is omdat hij hier sterk op lijkt, en omdat ik niet zou weten van welk ander dier hij zou moeten zijn gezien de grote v/d nagel. En de nagel is denk ik nog een stuk groter geweest, er mist namelijk nog een groot deel aan de achterkant/brede stuk.
Is er iemand die mij hier meer over kunt vertellen, zoals: Betreft het hier ook een beren nagel of is het wat anders?
Als het een nagel is, hoe kan het dan dat het versteend is en niet is vergaan?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
M.v.g. Don.
26-07-2010 om 16:32 |
| Bericht bijvoegen in Antwoord
|
|
|